Gurasoen galderak- pedagogoen erantzunak (EEP)
| 2019ko Ekainaren 25a
Marie-Pierre Cohéré, Hezkunde Nazionaleko ikuskaria,euskara-frantsesa irakaskuntza elebidunaren kargudunak,gurasoen galderei erantzuten die.
Zer da nire haurrarentzat ahal bezain gazterikeuskara-frantsesa klase elebidunean sartzeko interesa?
Biziki goiz, mintzaira eta hizkuntz ikaskuntzak eraikiko ditu aldiberean frantsesa eta euskaraz, lotsarik gabe etaaurreikuspenik gabe, haren ama hizkuntza ez den bestehizkuntza bat ulertzeko eta mintzatzeko. Haren "belarria"horrela ez da hizkuntza bati bakarrik usatzen. Eta harenentzutea aberasten da. Hizkuntzalariek, neurozientzietanoinarriturik, ikaskuntza elebidun goiztiarra lehenesten dute etahoni esker beste hizkuntza batzuk ikasten direla erakusten ere.
Zein dira irakaskuntza elebidunaren onurak? Zergatikfrantsesera hobeki ikasten da euskararenirakaskuntzari esker?
Eskolan euskaraz eta frantsesa ikasteari esker, irakaskuntzaprogramek finkatu ezagutza eta gaitasunak lortzen dira(2008ko programak) eta euskara ere ikasten da (programaofizialak 2007tik geroz). Ikaskuntza bikoitz honek estimulaziointelektual azkar bat eta egokitze gaitasunen garapen batinplikatzen ditu, bai eta, frantsesa eta euskara, bi hizkuntzenmemorizazio eta ulertze funtzionamoldea ere, haurrakalderaketa eta analogia erabiltzen baititu, eta horrelakontzeptu abstraktuez aski fite jabetuz, gramatikan besteakbeste. Orokorki, irakaskuntza elebidunak kontzeptualizazioa,sinbolizazioa, logika, intelektual zalutasuna eta buruketakebazteko gaitasuna laguntzen ditu.Frantsesa eta matematiken arloan, irakaskuntza elebidunekoikasleek Ebaluaketa Nazionaletan - CE2 eta 6.ean 2008 aitzin,CE1 eta CM2an gaur egun - lortu emaitzak, nazio mailakobatez bestekoak baino anitzez hobeak dira. Horrek erakustendu irakaskuntza elebidunak ez dituela ikaskuntzak etaprograma nazionalek zehaztu ezagutza eta gaitasunenjabetzea trabatzen. Alderantziz